October 19, 2011

istikharah

hello guys. lama kan cik marlia tak update. too many conflicts came up. pas satu satu. tak surut. hati da berkecai kecai tahan semua ni. percaya bahawa dugaan ini memang tercipta untuk cik marlia maka digagahkan jua menghadapi segala situasi. 

alhamdulillah, istikharah jalan terbaik dan Allah dan tunjuk jalan yang perlu cik marlia tempuhi seterusnya insyaAllah :) 

hati masih belum sembuh sepenuhnya. sakit pedih masih terasa menusuk nusuk. tapi hidup harus diteruskan. bangkit walaupun tiada tenaga dan daya untuk kembali bangun. ibarat dihempap bongkah batu yang teramat berat. 

sedih memikirkan sifat manusia yang mementingkan diri dan manusia yang tak lari dari memberi masalah kepada orang lain. hasad dengki yang dah menguasai diri. semoga Allah memberi hidayah petunjuk untuk orang orang ini sedar bahawa banyah hati yang perlu dijaga dalam hubungan sesama manusia dan seislam ni. 

sekali tersesat jalan masih ada jalan kembali ke pangkal nya. nak atau tidak saja. semua manusia tak kan lari dari membuat kesilapan namun peluang untuk bertaubat juga sentiasa terbuka. 

kepada awak kakak, saya dah selesaikan masalah saya. terima kasih sebab awak menolong walaupun kehadiran awak mengganggu sedikit sebanyak masalah ni. saya doakan awak bertemu jalan ke pangkuanNya. insyaAllah. 

No comments: