May 02, 2011

tik tok tik tok

hello guys. arini cik marlia nak kongsi cerita ngan you guys about biological clock. disebabkan cik marlia nyer biological clock da cam jam habes bateri gamak nyer maka search search jumpa laaaaa kisah biological clock.hahah.

cik marlia percaya musim musim exam ni kebanyakan student  bukan untuk pelajar u jer tapi semua laaa bila nak exam jer kita mesti pulun sampai kita terlupa kita da reset kita nyer biological clock.

ok duk biological clock dari tadi kan. ape tuh biological clock? cewahhh ala ala bagi lecture gitu. semua benda hidup ada biological clock ni. biological clock ni ialah activity of the cells inside the body that determines when to sleep eat wake up or even study.

so selalu nyer during night kita akan tido kan but most of student akan berjaga pushing the brain to absorb. so kat situ kita da ubah biological clock kita dari yang asal. and then supposedly kita akan wake up around 6.40 am but sebab biological clock kita da terganggu awal tadi so kita akan bangun pada kul 11. haaaaa biological clock ni bila kita da ubah ia akan berterusan until kita reset balik.

erm bahaya jugak yer kawan kawan. so kita kena ikut bilogical clock yang sepatutnya. elak badan berasa lesu. yer dakkkk. haa camner nak reset balik biological clock? kita kena terdedah kepada cahaya matahari, bukan yang terik tuh. lawan biological clock kita bangun kul 8 or 9 kurangkan dalam 2 jam dan pergi berjemur di bawah matahari. by doing that insyaAllah biological clock kita akan kembali normal. heeeeee. selamat mencuba :)

biological clock

ok laa cik marlia nak sambung study. esok paper marine engineering :) wish me luck 

cheers from cik marlia.

No comments: