May 01, 2011

ilmu xcukup di dada :(

hello guys. arini cik marlia rajin sikit heeee sikit jer ok nak update. makna nya ape? cik marlia da malas nak study laa tuh ;p

ok berbalik kat topik atas tuh. ilmu ape yang xcukup lagi? banyak. terlampau banyak ilmu yang ada kat dunia ni buat bekalan sama ada kat dunia mahupun akhirat. n cik marlia akui cik marlia belum cukup segala ilmu ilmu tersebut.

cik marlia kagum dengan kawan kawan cik marlia yang sudi share semua ilmu yang mereka ada kat fb tuh. terima kawan kawan. at least ada gak ilmu tambahan yang boleh cik marlia tambah through fb kan. 

ok cik marlia sebenarnya xde la xberpuas hati ke ape. cuma nak bagi pendapat la kan. kalau you guys rasa patut ok laaa tapi kalau rasa cik marlia salah sila sila laa tegur :)

this is not because he is my ex or what ever did he had done to me. ok fine. cik marlia boleh terima kalau kita da buat salah and then we felt sorry, bertaubat and balik ke pangkal jalan. it doesn't matter. cik marlia lagi rasa bangga because setiap orang nak berubah ke arah kebaikan kan. but the way he interact tu cam nak show off that he is already jadi orang yang baik tak couple;berdosa and what so ever. i think it should't be exposed kot. if you memang da berubah n be a good one pun laaa it shouldn't be showed kot. people akan realize if you betul betul baik or camner. 

setiap orang perlu mendalami ilmu agama in any part. bukan setakat hal kawen kawen jer right? kepada awak, saya memang nak tujukan mende ni untuk awak. awak jangan cakap macam awak taw serba serbi. awak kena tengok balik ape yang awak cakap n ape yang awak buat. awak xperlu aibkan orang sampai camtu. nak berdakwah ni kena guna cara paling berhikmah taw. bukan cakap ikut perasaan. semua tuh awak kena rujuk Al-Quran, hadith n sumber sumber yang kita taw kesahihan nyer. bahaya awk cakap ikut perasaan. boleh tersimpang jauh awak. renungkan renungkan ape yang "orang yang lebih berilmu" tu cakap. betul dye cakap. awk ni da tersimpang sikit. kot ye pun awak nak tunjuk awak da berubah. bukan isu isu kawen kawen couple couple jer yg awak boleh kongsi. bukan ilmu tu jer yang  awak kena dalami. isu solat, zakat and banyak lagi awak. saya xnak aibkan awak by saying awak yang influence saya jadi camni jadi camtu. tapi awak jangan laaa cakap sedap mulut seolah olah saya yang sesatkan awak. seolah olah saya yang buat awak jadi jahat. at least jangan diungkit perkara yang da berlalu. just perbaiki waktu sekarang dan akan datang. 

saya suka cara "dia". awak cuba tengok "dia". berdakwah dengan penuh hikmah. kalau awak tengok ,ada orang ban dye?sebab dye pun pernah couple jugak. clash pun after kite clash. tapi orang terima ape dye cakap as long as dye xaibkan ape yang dye da lalui dlu. awak x, awak sebelum cakap ape ape saya rasa lebih baik awak pi penuhkan ilmu kat dada tu dulu. hukum islam ni bukan boleh buat main main. bahaya taw. saya pun xcukup ilmu agama tapi saya gak xde laa rasa nak beri nasihat lagi. buat guna utk dri sendri dlu mana yang saya da yakin. yang lain saya masih lagi belajar. betol dye cakap, awak ni cakap kosong. xde input lebih kepada ape yang awak rasa. tu yang saya terkilan. saya pun dalam proses mendalami ilmu agama buat penuh kat dada tapi saya xrasa kawan kawan or semua orang perlu taw. awak fikir fikir kan laaa. jangan fikir nak menang jer. jangan fikir ape yang awak cakap semua betol. kalau camtu sampai bila bila awak xleyh perbaiki diri.

so cheers from cik marlia :)

No comments: