December 13, 2010

demam denggi

alkisah aku nak cerita kat korang semua. sbenarnyer aku ni br je bape hari yang lepas check-out dari wad kt h0spital sultanah,jb. aku dikatakan menghidap (wah seram je bunyi) demam denggi. walaupun dengar macam simple tapi seram jugak laaa kn. ermmm kalau k0rang nak aku k0men tentang demam ni aku serik laaa. saket2 nyer sendi ak ni Tuhan je taw. cte nyer bermula cmneh..jeng3...ceyh cm suspen je kn.. :) wink*wink*

29/11
pagi2 lagi aku ngan mama da bertolak ke k0lumpu. ada laaa hal family yang diuruskan di sne. sepatutnyer plan nyer ptg tu jugak aku pulang ke bumi j0hor bahru tp ada halangan n dugaan yang xdapat dielakkan. terpaksa laaa aku ngn mama bermalam kt umh cik lan (one of my mum's bestfriend).

30/11
wah ak semangat sbb arini nak blk da kate nyer. tp ptg tggu cik lan n isterinyer pulang dr kerja dlu katenyer. sabar je aku menanti. dlm pada tu keadaan mama sangat membimbangkan aku. mama demam panas. dengggggg. cmner nk blk???? :((. aku berusaha nk trunkan suhu badan mama. lap ngn ais pn xjln jgk. mama xb0leh bangun.OMG!!!tersadai kt k0lumpur lagi laaa gamaknyer. masa maghrib tu aku da start xsdap badan. kepala pening sangat2. engatkan effect xbukak lens (s0lution xde nk rendam). tp aku perasan makin lama makin panas plak badan ni. jadi aku pun ikut masuk sama jmpe d0ktor kt klinik bandar kinrara. mama dapat injection. aku xdpt sebab suhu aku xde laaa sepanas mama. then dapat ubat je.

1/12
mama sudah sehat el0k jer sedangkan aku badan da seram sejuk. makan xlalu. pening kepala jangan cakap laa kn. s0 lepas je breakfast aku cepat2 makan ubat. kalau b0leh nak baek terus sebab mau pulang!!!!keadaan aku makin el0k cuma aku pening. aku mintak singgah kdai crmin mata,mau carik lens. tk0t2 aku makin pening nnt dalam bas.

2/12
ser0nok nyer hati ada kt rumah sendiri Tuhan je yang taw. tapi aku still melepek je kat rumah. pening je kepala walaupun da dpt cermin mata blk. aku agakconfuse. engatkan sebab p0wer da naek. tp aku makin musykil bila kaki n badan aku ada bintik2 warna merah. kak didi cakap denggi k0t ni. tp mama plak cakap campak. s0 nk senang gy jmpe d0ktor shahrul. d0ktor shahrul ckp demam biasa. denggi bintik2 nyer lagi merah. s0 aku relax je laa kn. dpt antibiotik. blk gatal sgt bintik2 merah tu, mama dgn sng hati nyer amek ubat gatal ayah sapu kt bdan ak neh..hehehe (semp0i kn mama aku)

3/12-6/12
badan still lepak dalam mse ni eventhough da mkn antibiotik dari dr shahrul.kt rumah abg amad (abg ipar aku) da makin terok demam nyer. yg mama pening kepala xsuda2. last2 malam ari isnin tu ayah ajak pergi klinik semua check darah sebab kate nyer demam denggi skang ngah menular. jadi aku pun dengan relax nyer pegy laaa amek darah. aku sangat xrisau pasal tu sebab aku rasa demam aku da baek cume badan aku je cm lemah sket. kate d0ktor shahrul xdpt laaa result es0k sbb awal muharram. s0 aku lagi chillax

7/12
dlm tengah ari tu tiba2 dokt0r shahrul tp0n abg amad. aku engat xde pape sebab abg amad cam relax je ckp ngn d0ktor. sekaly je abg amad cakap d0ktor suruh pgy h0spital sbb platelet drah aku mama n abg amad da turun. tp k0wg taw tak, aku still xresau sbb drah abg amad paling rendah. hehehe. aku satu keluarga bergegas pi h0spital ni, termasuk adik gem0k sy (aqil) haha. da check2 semua ngn orang xcam sket plak kn kt h0spital tu akhirnyer!!!! aku yang dimasukkan ke wad.denggggggg. WHAT??? aku dengan lemah nyer pegy kecemasan masuk air. huh (leceh sungguh) aku da baek demam laaa (sdeyh kne tgal h0spital)

kesah di dlm wad
aku masuk dengan mama. setelah diberi katil masuk dua orang doktor perempuan (ouh sgt xmenarek,bg laaa doktor encem..br bek dmam ak kn) haha. sampai kt giliran aku d0ktor pun tanya segala mnde yg pat0t. then dye datang skaly lagi, katenyer mau amek darah. ak pn redha je bg tangan ak dengan harapan xsaket laa (sbb     MA kt emergency buat sangat xsaket) skaly jer dye suruh genggam tgn yg dicucuk air tu, abes kluar darah kt tiub tuh (aku da mula cuak) weh 3 kali d0ktor tu msuk n kluarkn jarum. xdpt2 darah aku. n dgn rasa xbersalah nyer dye ckp s0rry sy xnmpk urat kamu. hah???!!! biar bet0l??? aku tgk tgan ak da start biru..haihhhh redha sj marlia~lepas amek drah ak berehat sj bersama mama.

tiba2 masuk 2org dkt0r lelaki.sekaly pndang......w0w!!! ini sangat menarek..haha..mama berbisik "hensem d0ktor ni,asal bkn dye yg rawat adik?"haihhhh mama jgn buat adik frust..haha. mereka berbual sesama mereka tbe2 salah seorang drpd mereka dtg n bet0lkan tiub air aku yang penuh dgn darah.wahhhhh ini sangat bagus.n then dye senyum sama saya. ouh terus behenti sesaat jantung sy.erkkkkkk. tp ttap td0 xlena.haha

8/12
pagi2 lagi da bangun. tibe2 dkt0r ensem yg smlm tu dtg n senyum kt ak.w0w!!!!!!xrugi masuk hspital cmneh..hahaha...satu hari suntuk aku ngn dye.maklum laaa dmam dnggi xde ubat.kje d0ktor tu amek darah ak je laaa....ak pn rasa cam da lali jer. tp xpe laaa as l0ng as the doctor are there for me kn..hahahaha...ptg tu kne tkar wad :(( ouh sangat sedih sebab kne tgalkan doktor tuh. dye sempat psan adik cpt2 baek yer. awwwww ser0nok sy :D

9/12
akhirnyer aku dpt kuar wad..idup di wad denggi sangat memb0ringkan. setelah membuat muka xsr0nok kt doktor yg dtg ak dibenarkan pulang..hehe.. tp dengan syarat ak perlu minum air 3liter sehari...hehehe...beria aku janji (tp cm xbuat jer bila da kt umh neh) hahaha...d0ktor ckp lagi aku akn bt0l2 bek n bebas dr virus denggi dlm darah selama dua bulan...lg sekaly ak WHAT???!!! cmner ak nk nek sem baru nnt???ermmmmmm.. bdan aku akan mudah letih n aku mudah diserang sakit kpala...OMG!!ak pcaya ad hikmah utk setiap yang berlaku

*s0 kwn2 jga ksihatan anda*walaupun ser0nok dpt jmpe d0ktor encem kt wad tp ak ttap selesa berada di rumh :D *

haaa ni mmg tanda2 denggi~take n0te guys :D

No comments: